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Vol. 3 No. 2 (2018): Il ruolo culturale della comunicazione sociale / The Cultural Role of Social Communication
Vol. 3 No. 2 (2018): Il ruolo culturale della comunicazione sociale / The Cultural Role of Social Communication
Published:
2018-12-14
Full Issue
PDF (Italiano)
Editoriale [Editorial]
I linguaggi della comunicazione sociale: storytelling e cittadini del web
The Languages of Social Communication : Storytelling and Citizens of the Web
Francesco Pira, Antonia Cava (Author)
117-122
PDF (Italiano)
Saggi [Essays]
Nuove forme di comunicazione sociale. L’emergere della communication voice
New Forms of Social Communication. The Emergence of Communication Voice
Gevisa La Rocca (Author)
123-139
PDF (Italiano)
Mediating the Voice of Social blogging: A Multimodal Analysis of an American Personal blog
Rosalba Rizzo (Author)
141-150
PDF
Da Whatsapp al Flaming il passo è breve. Usi ed effetti degli Smartphones dei nativi digitali tra web reputation e devianza on line
From Whatsapp to Flaming the Pace is Short. Uses and Effects of Digital Native Smartphones between Web Reputation and Online Deviance
Riccardo Giumelli (Author)
151-165
PDF (Italiano)
Emotional Intelligence vs. Digital Intelligence in the Face of Virtual Reality. New Challenges for Education for Safety
Barbara Wiśniewska-Paź (Author)
167-176
PDF
Esperienze e confronti [Experiences and comparisons]
“Rhetoric” of the Help-Giving Theory in the Service of the Italian Civil Protection Volunteers
Małgorzata Stochmal, Jolanta Grębowiec-Baffoni (Author)
177-191
PDF
Comunicare gli spazi della salute: il set “Isola dei pittogrammi” per il wayfinding ospedaliero
Communicating Health Spaces : The "Isola dei pittogrammi" Set for Hospital Wayfinding
Fiammetta Pilozzi (Author)
193-211
PDF (Italiano)
I vaccini: la necessità di una comunicazione strategica per ricostruire un rapporto di fiducia con i cittadini e sconfiggere la deriva delle fake news
Vaccines: The Need for Strategic Communication to Rebuild a Relationship of Trust with Citizens and Defeat the Drift of Fake News
Andrea Altinier (Author)
213-219
PDF (Italiano)
Note e commenti [Notes and comments]
Andrea Volterrani, Saturare l’immaginario. Roma: Exòrma Edizioni, 2011
Andrea Volterrani, Saturare l’immaginario [Saturate the Imaginary]. Roma: Exòrma Edizioni, 2011
Mariagrazia Salvo (Author)
221-225
PDF (Italiano)